PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA
« Grudzień 2009 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 »

Nowy Targ

Wiadomości

Aktualizacja strategii rozwoju

Czwartek, 17 grudnia 2009 r.
Autor: Piotr Rayski-Pawlik

Aktualizacja strategii rozwojuNowotarski Urząd Miasta przystąpił do aktualizacji strategii rozwoju. W sali obrad odbył się pierwszy warsztat strategiczny z udziałem konwentu strategicznego przeprowadzony przez specjalistów z Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji. Wzięli w nim udział przedstawiciele władz miasta, burmistrzowie i radni oraz reprezentanci instytucji i organizacji zainteresowanych rozwojem miasta. Strategia miasta to podstawowy dokument zawierający kierunki i cele, do których ma dążyć społeczność danego samorządu, a jednocześnie pokazujący metody i narzędzia.


Obowiązująca obecnie strategia miasta obowiązuje od siedmiu lat (od czerwca 2002 r.) i wymaga aktualizacji. – Zmieniły się problemy, niektóre cele zostały zrealizowane – mówił Burmistrz Marek Fryźlewicz witając uczestników warsztatów i dziękując za przybycie. – Na przykład problem ilości i jakości zaopatrzenia w wodę.

Jak ważnym jest określenie strategii miasta dowodził jeden z prowadzących, Jacek Kwiatkowski, który pomagał przy tworzeniu starej strategii, i który ma podobne doświadczenia w wielu innych samorządach. – Nawet grupy z Ukrainy chętnie odwiedzają właśnie Nowy Targ żeby zobaczyć jak prowadzona jest debata na temat rozwoju miasta, dyskusja o dobru publicznym – powiedział. A jak wcześniej podkreślił, w takie miejsca jak Nowy Targ chętnie się wraca żeby zobaczyć jak się rozwijają dzięki jasno określonym kierunkom rozwoju.

W pierwszej części warsztatów Wojciech Odzimek przedstawił porównanie danych statystycznych kilku małopolskich miast podobnych do Nowego Targu. Jak podkreślił, nie chodzi o ranking, tylko o skalę porównawczą, ponieważ niektóre dane mogą przemawiać zarówno na korzyść, jak i na niekorzyść samorządu, w zależności od tego jakie cele chce on realizować.

I właśnie dobre i złe strony, a także szanse i zagrożenia, czyli klasyczna analiza SWOT były tematem drugiej, bardziej obszernej części spotkania. Odbyła się ona w atmosferze burzy mózgów, w trakcie której wszyscy zgromadzeni proponowali swoje typy do każdej części analizy (skrót SWOT pochodzi od słów angielskich, ale udało się je przetłumaczyć na Silne strony, Wady, Okazje – szanse oraz Trudności – zagrożenia). Jacek Kwiatkowski i Wojciech Odzimek spisali wszystkie propozycje i teraz w przerwie między spotkaniami, a następne przewidziane jest na styczeń 2010 r. przygotują dane do weryfikacji starej strategii.

Zobacz w naszym sklepie:
  • Bańka choinkowa IBańka choinkowa IBańka choinkowa (plastik) obleczona ręcznie wykonanym materiałem, ze wstążeczką i sznureczkiem. Obwód ok. 26 cm.
    10 zł
  • Magnes Folk na lodówkę VMagnes Folk na lodówkę VMagnes Folk łączy ze sobą motywy polskiej sztuki ludowej z motywami z regionu Podhala. Świetnie nadaje się na lodówkę. Jest doskonałą pamiątką z Zakopanego...
    7 zł
  • Naszyjnik "Karmelki"Naszyjnik "Karmelki"Naszyjnik dla dziewczynek ze nieregularnego kwarcu różowego oraz koralików vintage - Lampwork / szklane ozdobne. Obwód 46 cm. 
    50 zł

Galerie zdjęć:


Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.