I Strona główna I Wiadomości I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Kościół I

I Radio Alex I Głos Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

Reklama I Ogłoszenia I Muzyka I Video I Archiwum I O Watrze I Leader +
Rozpoczęliśmy Pielgrzymkę z Giewontu na Jasną Górę.

(21.07.2008) Maciej Bętkowski: „Rozpoczęliśmy Pielgrzymkę z Giewontu na Jasną Górę. Gdy w zeszłym roku 19 sierpnia zakończyła się I Piesza Pielgrzymka Góralska z Giewontu, z Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach do Swarzewa do Sanktuarium Matki Bożej Królowej Polskiego Morza i na Hel, uczestnicy pielgrzymki umawiali się, że za rok znowu się spotkają na 27 Pieszej Pielgrzymce Góralskiej na Jasną Górę do matki Boskiej Częstochowskiej Królowej Polski. Rok szybko minął i 21 lipca, podobnie jak w zeszłym roku o godz. 8-ej, zebraliśmy się w Kuźnicach, żeby pójść na Giewont i przy Krzyżu odmówić modlitwę Anioł Pański. Pogoda nie sprzyjała takiej wędrówce. W nocy padał duży deszcz. Padało też rano i było ślisko. Dlatego prawdopodobnie zebrała się nas w Kuźnicach niewielka grupka tylko 7 osób, z których 6 uczestniczyło w Pielgrzymce z Giewontu na Hel; Wanda Sadłoń i Antonina Walczak z Kościeliska, Janina Gąsienica-Marcinowska z Zakopanego, Wanda Gruszecka ze Świnoujścia, Stanisław Żukowski z Nowego Targu, Bronisław Dżugan z Wrocławia i Maciej Bętkowski z Kościeliska. Wspierali nas ratownicy TOPR, którzy przyszli też o 8-ej na zbiórkę; Rafał Guziak i Andrzej Masarek, którzy przyszli o 8 na zbiórkę, za co byliśmy im bardzo wdzięczni. Postanowiliśmy, że idziemy najpierw do pustelni Św. Brata Alberta, pomodlić się w kaplicy, podobnie jak w zeszłym roku w intencji pomyślnej pielgrzymki i w intencjach, z którymi na pielgrzymkę idziemy. Po modlitwie w Kaplicy wstąpiliśmy do chatki, w której mieszkał Brat Albert, gdy przebywał w pustelni i tam bardzo interesująco o życiu i działalności Brata Alberta opowiadała siostra albertynka.
Gdy wyszliśmy z pustelni deszcz przestał padać i po krótkiej dyskusji „iść, czy nie iść na Giewont” w demokratycznym głosowaniu wszyscy zdecydowali się by iść. Idąc modliliśmy się odmawiając różaniec i wtedy przez telefon dowiedzieliśmy się, że gdy byliśmy w pustelni wyprzedzili nas ks. Marcin Grzyb SAC i kleryk Artur Gryzło i już podchodzą szlakiem na Giewont „goniąc nas”, minąwszy schronisko na Hali Kondratowej. Postanowiliśmy, że będziemy wychodzić na Giewont w dwóch oddzielnych grupach, bo deszcz zaczął znowu padać i wiać zimny wiatr. Nie było sensu, aby na nas czekali. Na końcu dzisiejszej pielgrzymki okazało się jak słuszna to była decyzja. Podchodzenie w deszczu i wietrze było trudne. O godzinie 12-tej byliśmy na Wyżniej Przełęczy Kondrackiej. Odmówiliśmy modlitwę Anioł Pański i zaczęliśmy podchodzić na szczyt Giewontu. Na szczycie byliśmy o godz. 12.25. Jeszcze raz odmówiliśmy modlitwę Anioł Pański przy Krzyżu i modliliśmy się w intencjach, z którymi tu przyszliśmy. Zrobiliśmy też pamiątkowe zdjęcia, chociaż pogoda; deszcz, wiatr i mgła, robieniu zdjęć nie sprzyjała. Każdy, kto był na Giewoncie wie, że trudniej jest tam schodzić niż w wchodzić. Schodziliśmy ostrożnie, tak jak w takich sytuacjach schodzi się w trudnych warunkach górskich. Czasami turystów wracających z Giewontu znajomi pytają czy było ciężko? Gdyby nas ktoś spytał moglibyśmy chyba odpowiedzieć - nie było ciężko, było bardzo ciężko. Ale nikt z nas nie uległ żadnemu wypadkowi i jesteśmy przekonani o tym, że przeszliśmy naszą trudną trasę pielgrzymkową z pomocą Opatrzności Bożej i Św. P. ks. Mirosław Drozdek z Nieba opiekował się nad nami.
Do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach dotarliśmy o 16-tej. I teraz okazało się, że bardzo dobrze, że ks. Marcin Grzyb i kleryk Artur Gryzło nie czekali na nas na Giewoncie, a czekali na nas w Sanktuarium, bo tu poczęstowali nas gorącą herbatą i kawą z wyśmienitymi ciastkami.
22 lipca po Mszy Św. o godz. 12-tej wyruszamy na Bachledówkę, a pojutrze po Mszy Świętej o 9-tej na Bachledówce pielgrzymujemy do Częstochowy. Zapraszamy wszystkich, kto tylko może niech rusza z nami na pielgrzymkowy szlak, na 27 Pieszą Pielgrzymkę Góralską na Jasną Górę".