PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA
« Lipiec 2016 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

Tatry

Góry

„Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”

Poniedziałek, 4 lipca 2016 r.
Autor: Maciej Bętkowski

„Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”W niedzielę 19 czerwca rozpoczęliśmy już po raz czwarty cykl społecznych wycieczek po Tatrach „Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”, wycieczką do Doliny Strążyskiej. Wycieczkę rozpoczęliśmy tradycyjnie o godzinie 9-tej przy budce kasowej TPN. Wędrowaliśmy, zatrzymując się w najciekawszych miejscach doliny, aby podziwiać jej piękno i poznawać ciekawą historię. W wycieczce brali udział turyści z Zakopanego, Krakowa, Gdańska, Olkusza i Kościeliska. Najmłodszymi uczestniczkami wycieczki były: Emila Bieniecka lat 4,5 i Hania Florek lat 5,5 z Olkusza, które dzielnie i wesoło wędrowały po tatrzańskich szlakach razem ze swoimi rodzicami, przy czym Hania uczestniczyła już w naszych wycieczkach w zeszłym roku.

Na Polanie Strążyskiej, przy herbaciarni „Parzenica” zrobiliśmy tradycyjny odpoczynek wypełniając książeczki GOT i pijąc wyśmienitą herbatę zagotowaną ze źródlanej wody spod Giewontu. Następnie doszliśmy do wodospadu Siklawica i wszyscy rękami sprawdzili jak zimna i mokra jest woda w tym wodospadzie. Potem poszliśmy do Doliny ku Dziurze, wchodząc do tej bardzo ciekawej jaskini leżącej najbliżej Zakopanego, chociaż niezbyt często odwiedzanej przez turystów. Mieliśmy czołówki i latarki więc sprawnie zagłębialiśmy się w ciemnej czeluści jaskini dochodząc do jej końca – osiągnęliśmy dno.

Cały czas w trakcie wycieczki mieliśmy ładną pogodę, a na przykład niedaleko w Kościelisku i zachodniej części Tatr, w tym czasie padał ulewny deszcz. Tak to czasami w górach bywa. Nam się tym razem udało – nie zmokliśmy.

Celem naszego cyklu wycieczek jest poznanie zasad rozsądnego i bezpiecznego turystycznego wędrowania po Tatrach. Oddział Tatrzański i Koło Przewodników Tatrzańskich im. Klimka Bachledy w Zakopanem serdecznie zapraszają na następną wycieczkę na Halę Kondratową, która odbędzie się w najbliższą niedzielę 26 czerwca b.r.

Wycieczka rozpocznie się o godzinie 9-tej przy budce kasowej TPN w Kuźnicach na szlaku niebieskim na Giewont.

Zobacz w naszym sklepie:
  • Okładka na zeszyt IIOkładka na zeszyt IILudowe okładka na zeszyt (A5) z brązowego filcu zapinana na guzik, kolorowy haft maszynowy. W komplecie zeszyt w kratkę 96 stron. Wymiary: szerokość 15 cm...
    30 zł
  • Korale folkowe IIKorale folkowe IIKorale folkowe wykonane z tybetu i żółtej włóczki. Zapinane na haczyk. Długość całości 72 cm.
    70 zł
  • Opera góralska „Naski Świat”Opera góralska „Naski Świat”Opera góralska „Naski Świat” wg libretta Franciszka Łojasa Kośli doczekała się swojej wersji filmowej (1 godz. 33 min.). Produkcja trwała prawie rok. Na...
    35 zł

Galerie zdjęć:

Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.