PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA

X pasterskie spotkanie na Kopieńcu

Poniedziałek, 9 września 2013 r.   Autor: Andrzej Skupień, Maciej Stasiński

X pasterskie spotkanie na KopieńcuPo raz dziesiąty odbyło się spotkanie rodzin, które kiedyś gazdowały na Kopieńcu w Tatrach. Jubileusz zgromadził także wiele osób towarzyszących i turystów. Tradycyjnie przy granitowym krzyżu odprawiono Mszę Świętą. Po niej odbyły się posiady przy szałasach. Nie zabrakło muzyki, śpiewu i tańca. W serwisie Watra zapraszamy do obejrzenia obszernej foto-relacji przygotowanej przez Hanię Skupień. czytaj więcej

Czarny Staw Gąsienicowy

Poniedziałek, 9 września 2013 r.   Autor: Maciej Stasiński

Czarny Staw GąsienicowyW serwisie Watra kolejna wyprawa w Tatry. Tym razem celem wycieczki jest Czarny Staw Gąsienicowy. W serwisie Watra zapraszamy do obejrzenia foto-relacji przygotowanej przez Marię Stasińska oraz zapoznania się z kilkoma informacjami na temat prezentowanego miejsca. Czarny Staw Gąsienicowy – jezioro polodowcowe z grupy Gąsienicowych Stawów w Tatrach Wysokich. Położone jest na wysokości 1624 m n.p.m. w cyrku lodowcowym i jest czwartym co do głębokości jeziorem tatrzańskim. czytaj więcej

Wyprawa na Małołączniak

Środa, 4 września 2013 r.   Autor: Maria Stasińska

Wyprawa na MałołączniakSłoneczny początek września to idealny czas na wyprawę w Tatry. Dużo mniejsza frekwencja na szlakach zachęca by w pełni korzystać z piękna gór. W serwisie Watra zapraszamy zatem na wycieczkę na Małołaczniak szczyt w Tatrach Zachodnich należący do masywu Czerwonych Wierchów. Foto-relację z wycieczki przygotowała Maria Stasińska. czytaj więcej

"Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK"

Sobota, 31 sierpnia 2013 r.   Autor: Maciej Bętkowski

"Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK"W niedzielę 25 sierpnia wycieczką z Wierch Porońca na Rusinową Polanę, Gęsią Szyję i do Kaplicy Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr, zakończyliśmy akcję "Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK". W wycieczce wzięło udział 25 turystów z Zakopanego, Dzianisza, Nowego Targu, Kościeliska, Warszawy, Lublina, Tarnobrzegu, Lęborka i Wieliczki. W ramach akcji, w czasie 8 wycieczek, odwiedziliśmy wszystkie polskie tatrzańskie schroniska. Wędrując, szczególną uwagę zwracaliśmy na przestrzeganie zasad ochrony przyrody i bezpieczeństwo turystów. W czasie wycieczek nie zdarzył się żaden, nawet najmniejszy wypadek. czytaj więcej

Pierwszy Bieg Ultra „Granią Tatr”

Wtorek, 20 sierpnia 2013 r.   Autor: Monika Strojny

Pierwszy Bieg Ultra „Granią Tatr”Trudno jest pisać o zawodach, których przygotowanie trwało prawie rok, a ostatni tydzień zlał się w jedną, tętniącą życiem i zmęczeniem jednocześnie - całość. Ale spróbować trzeba, bo to co zdarzyło się przez ten weekend, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania… Na pomysł biegu ultra w Tatrach wpadła Justyna w czerwcu ubiegłego roku. Machina ruszyła we wrześniu, gdy zawody weszły do finału konkursu Lider Animator i przyznano nam grant na organizację imprezy. Potem było kilka zawirowań z terminem, limitami itp. i ostatecznie zimą padła data 17 sierpnia 2013. Zapisy po reanimowaniu serwera trwały 6 minut, a my nie wiedziałyśmy, czy zawodnicy są tak szaleni, czy to my porywamy się z motyką na słońce. Ale robiłyśmy swoje i czekałyśmy na sierpień. czytaj więcej

Spotkanie w Sanktuarium MB Jaworzyńskiej - Królowej Tatr na Wiktorówkach

Wtorek, 13 sierpnia 2013 r.   Autor: ks. dr hab. Władysław Marian Zarębczan

Spotkanie w Sanktuarium MB Jaworzyńskiej - Królowej Tatr na WiktorówkachPragniemy poinformować wszystkich, którzy brali udział w Światowych Rekolekcjach Podhalańskich w Rzymie, ze tegoroczne spotkanie w Sanktuarium MB Jaworzyńskiej - Królowej Tatr na Wiktorówkach odbędzie się wyjątkowo w niedzielę - 18 sierpnia br. O godz. 13.00 odprawimy Mszę św. koncelebrowaną, potem na Polanie Rusinowej, przy watrze odbędą się porekolekcyjne posiady. Serdecznie zapraszamy uczestników dotychczasowych rekolekcji oraz tych, którzy pragną do nas dołączyć. Zaproście również Waszych duszpasterzy, rodziny, znajomych i przyjaciół. o. Leon Knabi, ks. dr hab. Władysław Marian Zarębczan czytaj więcej

Górska Odznaka Turystyczna PTTK

Wtorek, 13 sierpnia 2013 r.   Autor: Maciej Bętkowski

Górska Odznaka Turystyczna PTTKW niedzielę 11 sierpnia w ramach akcji "Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK". wędrowaliśmy od Wodogrzmotów Mickiewicza, zielonym szlakiem, Doliną Roztoki do schroniska w Dolinie Pięciu Stawów Polskich. W wycieczce wzięło udział 30 turystów z Zakopanego, Dzianisza, Nowego Targu, Kościeliska, Gdyni, Zielonej Góry, Koszalina, Głogowa, Bolesławca, Lubania Śląskiego, Trzciany a nawet z Kanady z Toronto. Mieliśmy bardzo ładną pogodę, świeciło słońce ale nie było gorąco. czytaj więcej

Hala Kopieniec - czwartkowy wschód słońca

Czwartek, 8 sierpnia 2013 r.   Autor: Maciej Stasiński

Hala Kopieniec - czwartkowy wschód słońcaBył zachód słońca na Hali Kopieniec – to pora na wschód, który w czwartkowy poranek wyglądał wyjątkowo ładnie. Bezchmurne niebo i „skąpane” w słońcu pasterskie szałasy stanowiły niepowtarzalny widok. Tak w pogodne dni, wiele lat temu słońce budziło góralskich gospodarzy tamtych terenów, którzy paśli owce oraz krowy na Hali Kopieniec i jej okolicach. Zapraszamy do obejrzenia foto-relacji... czytaj więcej

Zachód słońca na Hali Kopieniec

Środa, 7 sierpnia 2013 r.   Autor: Maciej Stasiński

Zachód słońca na Hali KopieniecOd kilku dni na Podhalu utrzymuje się słoneczna pogoda. To znakomita okazja by wybrać się np. na wycieczki w góry. We wtorkowy wieczór odwiedziliśmy Halę Kopieniec w Tatrach. Zapraszamy do obejrzenia foto-relacji z zachodu słońca... czytaj więcej

III spotkanie w Dolinie Olczyskiej

Niedziela, 4 sierpnia 2013 r.   Autor: Maciej Stasiński

III spotkanie w Dolinie OlczyskiejW Dolinie Olczyskiej w Tatrach odbyło się spotkanie rodów góralskich, które w minionych latach zajmowały się pasterstwem na tamtejszej polanie. Wspominano dawne czasy, kiedy całe lato spędzano na hali wypasając krowy i owce. Ojciec Marcin Dąbkowicz OP z Sanktuarium na Wiktorówkach odprawił Mszę Św. w intencji wszystkich, którzy byli i są związani z Polaną Olczyską. Nie zabrakło muzyki, śpiewu i tańca. Organizatorem corocznych spotkań jest Związek Podhalan i Rada Sołecka wsi Suche. W serwisie Watra zapraszamy do obejrzenia foto-relacji przygotowanej przez Artura Marusarza. czytaj więcej

National Geographic Traveler ze szlakiem tatrzańskim

Wtorek, 30 lipca 2013 r.   Autor: Maciej Stasiński

National Geographic Traveler ze szlakiem tatrzańskimSierpniowe wydanie magazynu National Geographic Traveler, poświęcone zostało Polsce - redakcja przedstawia na jego łamach 21 wycieczek do najbardziej fascynujących zakątków tego kraju. Numer ukazał się z czterema okładkami do wyboru, z których jedna wersja przedstawia - tatrzański szlak z Kasprowego Wierchu w stronę Czerwonych Wierchów. Pozostałe prezentują Pieniński Park Narodowy z panoramą zamku w Niedzicy, widok na Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Stawa Młyny – znak nawigacyjny u wejścia do świnoujskiego portu. czytaj więcej

Spotkanie polsko-słowackie na Grzesiu

Czwartek, 20 czerwca 2013 r.   Autor: Agata Pitoń

Spotkanie polsko-słowackie na GrzesiuW niedzielę 16 czerwca odbyło się kolejne spotkanie polsko-słowackie na Grzesiu w Tatrach Zachodnich. Spotkanie tradycyjnie rozpoczęło się od wspólnej Mszy Świętej. Później szczytem Grzesia zawładnęły śpiew, taniec i wzajemna gościna, a piękna pogoda sprzyjała towarzyskim posiadom. Impreza, zainicjowana ponad dwadzieścia lat temu przez Marka Jennera, początkowo miała charakter towarzyskich spotkań członków zespołów regionalnych (i ich rodzin) z Zuberca na Słowacji i z Podhala (z Małego Cichego, z Zespołu im. Klimka Bachledy z Zakopanego a także „Polaniorzy” z Kościeliska). czytaj więcej

Patronat medialny WATRA

"Przewodnik przyrodniczy po Tatrach Polskich" - pomysł na wakacje

Poniedziałek, 17 czerwca 2013 r.   Autor: AKS

"Przewodnik przyrodniczy po Tatrach Polskich" - pomysł na wakacjeZbliżające się wakacje to idealny moment, by lepiej poznać Tatry. Wędrując górskimi szlakami zwrócmy uwagę na piękną i niezwykle interesującą przyrodę. Pomoże nam w tym z pewnoscią nowy "Przewodnik przyrodniczy po Tatrach Polskich" autorstwa Tomasza Skrzydłowskiego, wydany w tym roku przez Tatrzański Park Narodowy. Książka z łatwoscią zmieści się w plecaku i pomoże rozpocząć pasjonującą przygodę. Autor proponuje 28 tras, prowadząc nas niemal za rękę przez świat przyrody tatrzańskiej. Zachęca, aby pochylić się nad każdym przejawem życia. Pokazuje co i gdzie rośnie – świat kwiatów, traw, drzew przestaje być anonimowym elementem krajobrazu... czytaj więcej

Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK

Piątek, 7 czerwca 2013 r.   Autor: Maciej Bętkowski

Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTKW niedzielę 2 czerwca wycieczką do Doliny Strążyskiej rozpoczęliśmy akcję „Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”. Zasady i cele tej akcji podane były w internecie w dniu 21.05.2013r. a także w prasie, radiu i plakatach ogłoszeniowych. W wycieczce wzięło udział 27 osób z Zakopanego, Kościeliska, Nowego Targu, Rabki, Dzianisza, Ratułowa, Cichego, a nawet z Poznania, Gryfina i Brzegu Opolskiego. czytaj więcej

Sezon zimowy zakończony

Wtorek, 7 maja 2013 r.   Autor: TPN

Sezon zimowy zakończonySezon turystyki narciarskiej został właśnie oficjalnie zakończony. Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego wydał zarządzenie zamykające szlaki dla skiturowców. czytaj więcej

«1 ... 45678910 ... 12»
Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.