PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA

Stryj

Wiadomości

Gimnazjum nr 1 kontynuuje współpracę ze Szkołą nr 6 w Stryju

Piątek, 28 października 2011 r.
Autor: Anna Przekupień

Gimnazjum nr 1 kontynuuje współpracę ze Szkołą nr 6 w StryjuW dniach 18-22 października siedemnaścioro uczniów zakopiańskiego Gimnazjum nr 1 pod opieką pań: R. Nideckiej, B.Hardek, A.Przekupień spędziło czas na Ukrainie w Stryju, w ramach współpracy szkół polskiej i ukraińskiej. Kontakty między tymi szkołami trwają już 6 lat. Koledzy z Ukrainy byli u nas w grudniu 2010 roku. Ten wyjazd był rewizytą.

Głównym celem takich wyjazdów jest integracja młodzieży polskiej i ukraińskiej, kontynuacja współpracy między szkołami, poznawanie historii Ukrainy, zwiedzanie zabytków kultury, promowanie kultury polskiej za granicą.

Wyjazd był bardzo udany. Dzieci mieszkały u rodzin, dzięki czemu mogły zobaczyć prawdziwe życie swoich rówieśników i zaprzyjaźnić się z nimi.

Niezwykłą gościnność ukraińska odczuwaliśmy na każdym kroku. W trakcie pobytu zwiedziliśmy Stryj, odwiedziliśmy kościół rzymskokatolicki, po którym oprowadził nas i opowiedział historię kościoła nowy proboszcz ks. Wojciech – pochodzący spod Limanowej. Młodzież uczestniczyła w lekcjach matematyki, fizyki, języka angielskiego. Po południu pojechaliśmy do Morszyna, ukraińskiego uzdrowiska, do którego przybywają kuracjusze, by pić mineralne lecznicze wody i korzystać z leczenia sanatoryjnego. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w koncercie dla kuracjuszy. Na scenie zobaczyliśmy w akcji młodzież, u której mieszkaliśmy. Okazało się bowiem, że mieszkamy u członków zespołu STRYJANOCZKI. Występ był niezwykły.

Następny dzień spędziliśmy we Lwowie. Odwiedziliśmy Cmentarz Łyczakowski i Cmentarz Orląt Lwowskich. Zapaliliśmy znicz na Grobie Orląt i poznaliśmy ich tragiczną historię. Odwiedziliśmy też grób Marii Konopnickiej, Tadeusza Bełzy czy Seweryna Goszczyńskiego. Odwiedziliśmy też tzw. Katedrę Łacińską, czyli Bazylikę archikatedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny we Lwowie. Zobaczyliśmy tablicę upamiętniająca związek A. i O. Małkowskich, naszych patronów, którzy w 1911 we Lwowie założyli pierwszą na ziemiach polskich drużynę harcerską, z szeregów której wywodziło się wiele Orląt Lwowskich. Oczywiście dzień ten był wyczerpujący, ale udany W piątek 22 października wczesnym rankiem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Wyjazd był bardzo udany. Nasi koledzy zamierzają nas odwiedzić na początku grudnia.

Zobacz w naszym sklepie:
  • „Baby i Dezerterzy”„Baby i Dezerterzy”Płyta DVD zawiera spektakl „Baby i dezerterzy” zarejestrowany w Domu Ludowym w Bukowinie Tatrzańskiej (57 min.) Amatorski Zespół Teatralny im. Józefa Pitoraka działający...
    40 zł
  • Naszyjnik "Kropla miodu"Naszyjnik "Kropla miodu"Naszyjnik z nieregularnych koralików  - Koral, oraz kilku koralików z bursztynu. Jako przekładki małe rureczki - Koral. Obwód 50 cm.
    85 zł
  • Grafika Folk w ramce IIIGrafika Folk w ramce IIIGrafika Folk to autorska, oryginalna czarno-biała grafika w stylu ludowym. Autorski wzór zainspirowany polską sztuką ludową oraz motywami z regionu Podhala. Świetnie...
    55 zł

Galerie zdjęć:

Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.