PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA
« Lipiec 2016 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 »

Tatry

Góry

„Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”

Poniedziałek, 4 lipca 2016 r.
Autor: Maciej Bętkowski

„Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”W niedzielę 19 czerwca rozpoczęliśmy już po raz czwarty cykl społecznych wycieczek po Tatrach „Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”, wycieczką do Doliny Strążyskiej. Wycieczkę rozpoczęliśmy tradycyjnie o godzinie 9-tej przy budce kasowej TPN. Wędrowaliśmy, zatrzymując się w najciekawszych miejscach doliny, aby podziwiać jej piękno i poznawać ciekawą historię. W wycieczce brali udział turyści z Zakopanego, Krakowa, Gdańska, Olkusza i Kościeliska. Najmłodszymi uczestniczkami wycieczki były: Emila Bieniecka lat 4,5 i Hania Florek lat 5,5 z Olkusza, które dzielnie i wesoło wędrowały po tatrzańskich szlakach razem ze swoimi rodzicami, przy czym Hania uczestniczyła już w naszych wycieczkach w zeszłym roku.

Na Polanie Strążyskiej, przy herbaciarni „Parzenica” zrobiliśmy tradycyjny odpoczynek wypełniając książeczki GOT i pijąc wyśmienitą herbatę zagotowaną ze źródlanej wody spod Giewontu. Następnie doszliśmy do wodospadu Siklawica i wszyscy rękami sprawdzili jak zimna i mokra jest woda w tym wodospadzie. Potem poszliśmy do Doliny ku Dziurze, wchodząc do tej bardzo ciekawej jaskini leżącej najbliżej Zakopanego, chociaż niezbyt często odwiedzanej przez turystów. Mieliśmy czołówki i latarki więc sprawnie zagłębialiśmy się w ciemnej czeluści jaskini dochodząc do jej końca – osiągnęliśmy dno.

Cały czas w trakcie wycieczki mieliśmy ładną pogodę, a na przykład niedaleko w Kościelisku i zachodniej części Tatr, w tym czasie padał ulewny deszcz. Tak to czasami w górach bywa. Nam się tym razem udało – nie zmokliśmy.

Celem naszego cyklu wycieczek jest poznanie zasad rozsądnego i bezpiecznego turystycznego wędrowania po Tatrach. Oddział Tatrzański i Koło Przewodników Tatrzańskich im. Klimka Bachledy w Zakopanem serdecznie zapraszają na następną wycieczkę na Halę Kondratową, która odbędzie się w najbliższą niedzielę 26 czerwca b.r.

Wycieczka rozpocznie się o godzinie 9-tej przy budce kasowej TPN w Kuźnicach na szlaku niebieskim na Giewont.

Zobacz w naszym sklepie:
  • „Baby i Dezerterzy”„Baby i Dezerterzy”Płyta DVD zawiera spektakl „Baby i dezerterzy” zarejestrowany w Domu Ludowym w Bukowinie Tatrzańskiej (57 min.) Amatorski Zespół Teatralny im. Józefa Pitoraka działający...
    40 zł
  • Słownik biograficzny "Podhalanie" tom ISłownik biograficzny "Podhalanie" tom ILudzie kultury i sportu, dziennikarze, duchowni i samorządowcy - kilkaset osób znalazło się w tomie I Słownika biograficznego "Podhalanie". Słownik biograficzny...
    70 zł
  • Torebka filcowa IVTorebka filcowa IVTorebka filcowa z haftowanym ludowym motywem (haft maszynowy). Zamyka na zatrzaski. Środek z czarnej podszewki, z kieszenią boczną. Szerokość ok. 33 cm Wysokość ok. 31...
    130 zł

Galerie zdjęć:

Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.