PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA
« Lipiec 2017 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 »

Tatry

Góry

„Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”

Środa, 5 lipca 2017 r.
Autor: Maciej Bętkowski

„Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”W czerwcu rozpoczęliśmy cykl bezpłatnych wycieczek organizowanych przez Oddział Tatrzański PTTK i Koło Przewodników Tatrzańskich PTTK im. Klimka Bachledy w Zakopanem, w ramach akcji „Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK”. W sobotę padał duży deszcz a w niedzielę była taka mgła, że gór nie było widać i prawdopodobnie dlatego na wycieczkę przyszły tylko dwie turystki; z Leśnicy i Radzymina.

To, że gór nie było widać, nie znaczyło, że gór nie ma. A jeżeli góry są, to należy w góry chodzić. Turyści często mówią, że idą w góry gdy jest „dobra pogoda”, nie pada deszcz lub śnieg, świeci słońce, a najlepiej jeśli jeszcze nie wieje wiatr i jest ciepło. Ale można też powiedzieć tak, że pogoda jest zawsze dobra aby po górach chodzić, tylko nie zawsze dobre jest ubranie, buty i ekwipunek turystów, odpowiedni i bezpieczny do warunków pogodowych.
Ale obie panie były doświadczonymi turystkami i mimo prognozy deszczowej, miały ochotę na wędrówkę, więc w trójkę poszliśmy Doliną Strążyską do wodospadu Siklawica, w którym tego dnia płynęło bardzo dużo wody. Mogliśmy podziwiać piękny widok tego wodospadu, nieznany większości turystom, którzy po, albo w czasie dużych deszczy, raczej tu nie przychodzą.
Następnie poszliśmy do Doliny ku Dziurze i weszliśmy do Dziury. Osiągnęliśmy dno – tej ciekawej jaskini, znajdującej się w Tatrach najbliżej Zakopanego, chociaż niezbyt często przez turystów odwiedzanej. Było dobrze, a mam nadzieję, że na następnych wycieczkach będzie jeszcze lepiej.
Serdecznie zapraszamy na najbliższą, bezpłatną wycieczkę (turyści kupują tylko bilety wstępu do TPN), która odbędzie się w niedzielę 25 czerwca do Pustelni Św. Brata Alberta na Kalatówkach i do schroniska na Hali Kondratowej. Zbiórka o godz. 9-tej w Kuźnicach na początku niebieskiego szlaku.

Zobacz w naszym sklepie:

Galerie zdjęć:

Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.