PODHALAŃSKI SERWIS INFORMACYJNY Podhalański Serwis Informacyjny WATRA
« Październik 2014 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 »

Zakopane

Wiadomości

Marka Tatrzańska 2014

Czwartek, 9 października 2014 r.
Autor: Ewa Czamańska

Marka Tatrzańska 2014Starostwo Powiatowe w Zakopanem oraz Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury z przyjemnością pragnie poinformować, że ogłoszony został konkurs na „Markę Tatrzańska 2014”. Celem przedsięwzięcia jest pełna identyfikacja produktów regionalnych i usług, inicjatyw oraz podmiotów gospodarczych, twórców ludowych, osób i instytucji działających w obszarze kultury regionalnej – jest lokalnym certyfikatem. Mamy nadzieje, że konkurs przyczyni się do podniesienia jakości oferowanych nabywcom usług oraz produktów, podniesie prestiż i w sposób istotny poprawi nasz wizerunek. Zapraszamy Państwa do złożenia wniosku celem wzięcia udziału w konkursie obejmującym obszar pięciu kategorii...


Zapraszamy Państwa do złożenia wniosku celem wzięcia udziału w konkursie obejmującym obszar pięciu kategorii:
a) pierwsza kategoria – dla artykułów spożywczych
b) druga kategoria – dla wyrobów i produktów rękodzielniczych
c) trzecia kategoria – dla bazy gastronomicznej, handlowej, noclegowej oraz usługowej na terenie Powiatu Tatrzańskiego
d) czwarta kategoria – dla twórców i działaczy kultury.
e) piąta kategoria – przedsięwzięcia i imprezy kulturalne oraz ważne społecznie inicjatywy.

Zgłoszenia należy przesyłać na adres: Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury, 34-500 Zakopane, ul. Tetmajera 24, Tel. (018) 20 613 20, e-mail. promocja@tatry.pl do dnia 31 października 2014.

REGULAMIN PRZYZNAWANIA, UŻYWANIA I POSŁUGIWANIA SIĘ LOGO PROMOCYJNYM „MARKA TATRZAŃSKA”

§ 1

O prawo do używania i posługiwania się  logo promocyjnym Marka Tatrzańska zwanym dalej w regulaminie logo MT mogą ubiegać się podmioty gospodarcze, organizacje społeczne i instytucje działające na obszarze Marki Tatrzańskiej.

§ 2

Logo MT przyznawane jest towarom, usługom bądź ważnym społecznie inicjatywom na mocy decyzji Kapituły Znaku Promocyjnego MT.

§ 3

Wnioski o przyznawanie prawa do posługiwania się logo MT rozpatrywane będą w IV kwartale każdego roku
§ 4

Logo MT przyznawane jest na okres jednego roku..

§ 5

Logo MT stanowi własność Powiatu Tatrzańskiego. Użytkowanie logo MT jest nieodpłatne.
§ 6

Kapituła logo MT jest powoływana i odwoływana w drodze Uchwały Rady Powiatu Tatrzańskiego.
§ 7

Siedzibą Kapituły MT jest siedziba tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury w Zakopanem.

§ 8

Kapituła raz w roku składa Radzie Powiatu Tatrzańskiego sprawozdanie ze swojej działalności.
§ 9

Kapituła logo MT liczy  siedem osób w składzie:
1. Przewodniczący Kapituły
2. Wiceprzewodniczący Kapituły
3. Członkowie Kapituły

§ 10

Kapituła logo MT może zasięgać opinii ekspertów w danej dziedzinie.

§ 11

Wszelkie decyzje kapituły logo MT, w tym dotyczące przyznania logo MT i zatwierdzenia warunków jego użytkowania są podejmowane zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.

§ 12

Każdemu Członkowi Kapituły logo MT przysługuje w głosowaniu jeden głos.

§ 13

Decyzje Kapituły logo MT sporządzane są w formie pisemnej. Decyzja przyznająca prawo użytkowania znaku musi zawierać: stanowisko Kapituły, określenie warunków używania logo MT, określenie przedmiotu decyzji, datę podjęcia decyzji, umotywowanie nie przyznania prawa użytkowania znaku promocyjnego.
Decyzję podjętą przez Kapitułę podpisuje Przewodniczący Kapituły logo MT.

§ 14

1. Towary lub usługi, które mogą być oznaczone logo MT winny charakteryzować się następującymi cechami:
a) są związane z terenem Powiatu Tatrzańskiego: Gminą Poronin, Gminą Kościelisko, Gminą Biały Dunajec,  Gminą Bukowina Tatrzańska, Gminą Zakopane.
b) powinny kojarzyć się z regionem i miejscem w jakim są wytwarzane,
c) może być to usługa, wyrób artystyczny, produkt żywnościowy, oferta turystyczna lub inne działanie zasługujące dzięki swojej unikalności na wyróżnienie logo MT,
d) powinny być w ciągłej sprzedaży i ogólnie dostępne,
e) powinny być wytwarzane i promowane w zgodzie z zasadą „przyjazny dla środowiska” w każdej fazie produkcji, sprzedaży i rozkładu,
f) powinny być rozpoznawalne, kojarzone z konkretnym wytwórcą,
g) powinny promować region, w którym powstały,
h) są bezpieczne dla ludzi i środowiska (nie zawierają łatwo uwalniających się substancji uznanych za szkodliwe dla zdrowia i życia ludzi),
i) spełniają wymogi jakościowe i normy bezpieczeństwa dla danej grupy wyborów w świetle aktualnie obowiązujących przepisów,
j) podlegają stałej kontroli (zewnętrznej i wewnętrznej) w zakresie jakości i przestrzegania procedur wytwarzania.

2.  Oferty powinny zostać złożone na stosownych wnioskach w siedzibie Kapituły logo MT.

§ 15

Przyznanie logo MT  towarom, usługom itp. uprawnia je do:
a) korzystania ze znaku graficznego poprzez oznakowanie wyróżnionych towarów, usług itp.,
b) umieszczania informacji o wyróżnionych towarach, usługach w materiałach promocyjnych i drukach reklamowych, stronach internetowych itp
c) wykorzystania w prowadzonych kampaniach reklamowych poprzez wskazanie  wyróżnionych towarów, usług itp.,

§ 16

Producent lub usługodawca zgłaszający wniosek do rozpatrzenia przez Kapitułę powinien:
a) prowadzić działalność zgodnie z wymogami ochrony środowiska,
b) stosować technologie nie oddziaływujące negatywnie na środowisko,
c) mieć uregulowane wszelkie zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i ZUS.

§ 17

Prawo i zasady posługiwania się logo MT zostaną określone
w formie pisemnej, w umowie licencyjnej na używanie znaku pomiędzy licencjobiorcą a Tatrzańską Agencją Rozwoju Promocji i Kultury.

§ 18

W przypadku, gdy wnioskodawca określony w § 1 niniejszego regulaminu zgłosi wniosek o przyznanie logo MT ważnej społecznej inicjatywie, Kapituła podejmuje decyzję w oparciu o:
a) ocenę znaczenia inicjatywy dla ekorozwoju i ochrony środowiska na obszarze Powiatu Tatrzańskiego,
b) ocenę dotychczasowej działalności wnioskodawcy na rzecz zrównoważonego rozwoju regionu Powiatu Tatrzańskiego.

§ 19

1. Kapituła ma prawo do cofnięcia decyzji używania logo MT
w razie:
a) stwierdzenia nie dotrzymywania przez licencjobiorcę warunków decyzji lub umowy,
b) zgłoszenia wniosku w tej sprawie przez licencjobiorcę,
c) nie podpisania umowy licencyjnej na używanie logo MT.

2. Decyzje o cofnięciu używania logo MT podejmowane są przez Kapitułę w tym samym trybie jaki obowiązuje przy przyznaniu znaku.

§ 20

Decyzje Kapituły przyznające logo MT będą każdorazowo ogłaszane publicznie w prasie, mediach i na stronie internetowej MT.

§ 21

1. Przyznanie logo odbywać się będzie w pięciu kategoriach:

a) pierwsza kategoria – artykuły spożywcze
b) druga kategoria – wyroby i  produkty rękodzielnicze
c) trzecia kategoria- baza gastronomiczna, handlowa, noclegowa oraz usługowa na terenie Powiatu Tatrzańskiego
d) czwarta kategoria- twórcy i działacze kultury
e) piąta kategoria – przedsięwzięcia i imprezy kulturalne oraz ważne społecznie inicjatywy.”

2. Miejscem składania wniosków jest Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury.
3.Kapituła logo MT jest zobowiązana do przekazaniu informacji uczestnikom nt. wyników konkursu w terminie do 7 dni od momentu jego rozstrzygnięcia.
4.Przyznanie logo MT odbywać się będzie w formie uroczystej nominacji.
5. Wnioskodawca jest zobowiązany do pełnego zaprezentowania przedmiotu wniosku.

§ 22

Do zadań Kapituły logo MT należy w szczególności:
a) analiza przedłożonego wniosku,
b) uzgodnienie zakresu dokumentacji wymaganej do podjęcia decyzji przez Kapitułę,
c) negocjacje z licencjobiorcą warunków używania znaku, w tym finansowych,
d) przygotowanie projektu umowy licencyjnej na używanie znaku,
e) monitorowanie wypełniania warunków umowy przez licencjobiorcę,
f) przyjmowanie i ocena wniosków zgłoszonych do konkursu pod względem merytorycznym i formalnym,
g) przygotowanie protokołu z posiedzenia oraz uzasadnienia decyzji Kapituły w formie pisemnej.

§ 23

Obsługą administracyjną i techniczną przy działaniach związanych z procesem weryfikacji i przyznania logo MT zajmuje się Centrum Produktu Regionalnego Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury w Zakopanem.

§ 24

Praca Kapituły logo MT jest koordynowana przez Przewodniczącego Kapituły.

§ 25

1. Przewodniczący Kapituły logo MT może w sytuacjach tego wymagających zażądać od licencjobiorcy przedłożenia specjalistycznej ekspertyzy, oceny, opinii dotyczącej wskazywanego stopnia jakości towaru, usługi itp. wykonanej przez uprawnioną jednostkę lub osobę fizyczną – na kosz licencjobiorcy, w celu uzyskania potwierdzenia zgodności z panującymi normami i autentyczności zgłoszonego towaru, usługi, inicjatywy itp.
2. Badania te winny być wykonywane od momentu złożenia wniosku przez   licencjobiorcę do czasu wygaśnięcia umowy licencyjnej, w zależności od decyzji Przewodniczącego Kapituły logo MT.

§ 26

W sytuacjach wyjątkowych Przewodniczący Kapituły logo MT może podjąć decyzję o przygotowaniu opinii lub przeprowadzeniu konsultacji na koszt Kapituły.

§ 27

W ciągu 14 dni od podjęcia przez Kapitułę decyzji o przyznaniu prawa używania logo MT licencjobiorca jest zobowiązany, pod rygorem unieważnienia decyzji, do podpisania umowy z Tatrzańską Agencją Rozwoju, Promocji i Kultury szczegółowo określającej warunki używania znaku.

Tekst jednolity Regulaminu uwzględniający zmiany uchwał:
1. Uchwała NR XII/93/07 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 29 listopada 2007r.
2. Uchwała NR XX/151/08 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 18 września 2008r.
3. Uchwała NR XI/73/11 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 26 października 2011r.

 

WNIOSEK

 

O UDZIELENIE PRAWA DO UŻYWANIA I POSŁUGIWANIA SIĘ LOGO PROMOCYJNYM „MARKA TATRZAŃSKA”

 

 

 

Na podstawie Uchwały Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 23 czerwca 2006r. w sprawie ustanowienia Marki Tatrzańskiej oraz §14 Regulaminu Przyznawania, Używania i Posługiwania się Logo promocyjnym „Marka Tatrzańska” składam wniosek:

 

  1. Dane wnioskodawcy.

     

     

  1. Nazwa lub imię i nazwisko

 

………………………………………………………………………………………………

 

 

  1. Siedziba i adres lub miejsce zamieszkania

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  1. Adres do korespondencji

 Adres:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….......

Telefon:………………………………………………………………………………………….

Fax:………………………………………………………………………………………………

e-mail:…………………………………………………………………………………………...

NIP:……………………………………………………………………………………………...

PESEL:…………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

  1. Specyfikacja artykułu spożywczego, wyrobu i produktu rękodzielniczego, bazy gastronomicznej oraz usługowej, twórcy i działacza kultury.

  1. nazwa artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury.

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  2. rodzaj artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury.

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  3. opis artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury:

     

    Pochodzenie /czy ma związek z terenem Powiatu Tatrzańskiego/

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    Związek z regionem i miejscem wytwarzania.

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    Cecha zasługująca na wyróżnienie.

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

     

    Ciągłość sprzedaży i dostępność.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    Zgodność z zasadą „przyjazny dla środowiska”.

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    Identyfikacja artykułu spożywczego, wyrobu lub produktu rękodzielniczego, bazy noclegowej oraz usługowej, twórcy lub działacza kultury z konkretnym wytwórcą.

     

    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    Czy artykułu spożywczy, wyrób lub produktu rękodzielniczy, baza noclegowa oraz usługowa, twórca lub działacz kultury promują region.

     

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    Czy spełnione są wymogi jakościowe i normy bezpieczeństwa dla danej grupy wyrobów.

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....................................

     

    Czy podlegają stałej kontroli w zakresie jakości i procedur wytwarzania.

    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    Czy są bezpieczne dla ludzi i środowiska  /nie zawierają łatwo uwalniających się substancji uznanych za szkodliwe dla zdrowia i życia ludzi/.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Oznakowanie.

    Producenci artykułów spożywczych, wyrobów i produktów rękodzielniczych oraz właściciele bazy gastronomicznej, noclegowej, usługowej, a także twórcy i działacze kultury, którzy na podstawie decyzji Kapituły uzyskali prawo do używania logo Marka Tatrzańska umieszczają go celem oznakowania wyróżnionych towarów, informacją w materiałach promocyjnych, drukach reklamowych, stronach internetowych, prowadzonych kampaniach reklamowych  itp.  

    Należy podać czy zostały przyjęte zasady dotyczące opakowania i oznakowania.

     Jeżeli tak, to jakie.

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

     

  2. Wykaz dokumentów dołączonych do wniosku:

     

     

     

     

     

     

     

    ………………………………………………

                                                                                                  data i podpis

Zobacz w naszym sklepie:
  • Portfel IIIPortfel IIIPortfel filcowy z haftowanym ludowym motywem. Zamykany na rzep. Środek z białej podszewki.   Szerokość ok. 12 cm Wysokość ok. 12 cm Materiał: Filc Kolor: Biały, czarny
    35 zł
  • Okładka na zeszyt IIOkładka na zeszyt IILudowe okładka na zeszyt (A5) z brązowego filcu zapinana na guzik, kolorowy haft maszynowy. W komplecie zeszyt w kratkę 96 stron. Wymiary: szerokość 15 cm, długość 23...
    30 zł
  • Flakon szklany IVFlakon szklany IVOkrągły falkon szklany z ludowym motywem malowanym ręcznie. Wymiary: wysokość 13,5 cm, średnica 18 cm (średnica podstawy 13,5 cm)
    130 zł

Powered by WEBIMPRESS
Podhalański Serwis Informacyjny "Watra" czeka na informacje od Internautów. Mogą to być teksty, reportaże, czy foto-relacje.
Czekamy również na zaproszenia dotyczące zbliżających się wydarzeń społecznych, kulturalnych, politycznych.
Jeżeli tylko dysponować będziemy czasem wyślemy tam naszego reportera.

Kontakt: kontakt@watra.pl, tel. (+48) 606 151 137

Powielanie, kopiowanie oraz rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób materiałów zawartych w Podhalańskim Serwisie Informacyjnym WATRA bez zgody właściciela jest zabronione.